Bliv en del af en lille skole med fokus på det nære og trygge!

Velkommen til fællesskabet på Oure Friskole!

ForårsSFO... kalder vi for FørSkole, fordi vi vi ser denne periode af jeres barns liv, som en intro til at blive klar til skolelivet, som begynder i august.

På Oure Friskole går man i Frøklassen, når man begynder sin skolerejse, som FørSkole barn.

Og når det lille Frø er klar, så vokser det og fortsætter som en Spirer (4.-6.klasse), for til sidst at springe ud som Blomst (7.-9. klasse).

Først trives vi – så lærer vi!

Hos os går trivsel og fællesskab hånd i hånd. Derfor vil I opleve børnefælleskaber på tværs af aldre og i samlæste klasser.

At være barn i en samlæst klasse betyder, at dit barn får en hverdag, hvor man gerne må være den man er. Man må udvikle sig i sit eget tempo og man får en hverdag med en masse gode fælleskaber at spejle sig i og nye relationer at vokse sammen med! Herudover vil dit barn være en del af en lille børnegruppe på max 20 elever.

Klik på knappen herunder og få mere information om hverdagen i FørSkolen

Hverdagen som FørSkolebarn

Skolebesøg

Du er altid velkommen til at tage kontakt til vores skoleleder Rasmus, for at høre om der er plads på dit barns årgang eller hvis du vil vide mere om skolelivet og hverdagen på friskolen. At vælge skole handler oftest om en god mavefornemmelse, derfor er I er altid velkommen til at booke et besøg på skolen.

En rundvisning af skolen tager ca. 30-60 minutter. I mødes med vores skoleleder Rasmus, som vil vise jer rundt og fortælle lidt om hvordan hverdagen ser ud hos os, og hvordan vi som forældre og elever, hjælpes ad med at skabe en skole, hvor vi trives sammen.

Book et besøg enten på tlf. 6228 1289 eller send en mail til vores skole leder Rasmus Vincent på email: rasmus@ourefriskole.dk

Meld jeres barn ind

Indskrivning til Førskole - klik hér

I kan mærke, at dét her føles, som det rigtige for jeres barn og familie! Og nu udfylder I indskrivningsskemaet.

Når vi har modtaget jeres indskrivningsskema opretter vi jer i vores skolefælleskab, hvilket betyder, at I bliver en del af vores intranet og jeres barn kommer med på klasselisten. Vi ved, at der er mange nye ting, man som forældre skal forholde sig til, når ens barn begynder i skole. Derfor er man som forældre til FørSkole børn fritaget for rengøring fremtil skolestart i august. Vi håber istedet at se jer til arbejdsdagen i foråret samt til generalforsamlingen i april.

Hvis jeres barn skal tilmeldes SFO så husk også at udfylde indskrivningsskema til SFO´en. Du kan læse mere om hverdagen og morgen-/eftermiddagsmodul i SFO´en hér

Hverdagen i vores SFO

Skolepenge

Kr. 1.150

1. barn pr. mdr. / Kr. 1.150

2. barn pr. mdr. / Kr. 875

3.+ barn pr. mdr. / Kr. 0

Juli måned er betalingsfri.

Læs mere om skolepenge

SFO: Morgen modul

1. barn pr. mdr. / Kr. 220

2. barn pr. mdr. / Kr. 165

3.+ barn pr. mdr. / Kr. 165

SFO: Eftermiddags modul

1. barn pr. mdr. / Kr. 1.150

2. barn pr. mdr. / Kr. 655

3.+ barn pr. mdr. / Kr. 545

Indskrivningsskema

Indskrivningsskema till FørSkole

Indskrivningsskema til SFO

- I bedes udfylde og returnere indskrivningsskemaet til skolen - enten pr. mail eller brev:

Oure friskole, Hammesbrovej 7, 5883 Oure

email: kontor@ourefriskole.dk

Hvis I ikke har mulighed for at printe indskrivningsskemaet, vil vi meget gerne sende jer et med posten. Kontakt kontor@ourefriskole.dk og få indskrivningsskemaet tilsendt.

Hvad sker der nu?

Når vi har modtaget jeres indskrivningsskema, opretter vi jer i vores skolefælleskab. I modtager herefter en invitation, fra vores skoleder Rasmus, til at komme til infomøde på skolen sammen med de andre Førskole børn og deres familier.

Til infomødet byder skoleleder Rasmus jer velkommen, og I møder jeres kommende klasselærer, som bl.a. vil fortælle om jeres spændende nye hverdag i FørSkole, om hvordan skolestarten til august ser ud samt hvordan året forløber på Oure Friskole.

Vores SFO leder Gitte deltager også, og hun vil fortælle om hvad de laver i SFO´en, hvad man bl.a. skal huske osv.

Og så er der bare at glæde sig til at et nyt kapitel begynder på Oure Friskole!