Støtteforeningen ´Vennerne´

- en forældredrevet støtteforening!

Referat af generalforsamling i Vennerne fra d. 14.11.23

Formål

Oure Friskoles Venner har som vision at være en forening som positivt bidrager til børnenes år på skolen. Vores fokus er at hjælpe skolen i form af konkrete midler og gaver samt at skabe sociale oplevelser der kommer alle Oure Friskoles børn og deres familier til gode.

Vi afholder mange sjove arrangementer i løbet af hvert skoleår, hvor vi, på forskellig vis, samler penge ind. For eksempel afholder vi vores årlige sponsor-cykelløb samt har en fortløbende indsamling af batterier i gang i klasserne. Vi laver julegaveværksted for alle skolens elever og arrangerer foredrag for alle på Oure friskole samt omegn. Vi kokkerer også mad til vores arbejdsdage og fællesrengøringer, og vi står ofte for forplejning til skolens traditionsrige fester!

Foreningen er drevet af frivillige forældre til børn på skolen samt andre interesserede i lokalsamfundet.

Læs brochuren 2024

Hvordan kan du støtte `Vennerne`

• Du kan møde op til vores arrangementer og købe en omgang til familien! Vi sælger nemlig drikkevarer til alle skolens arrangementer.
  • Du kan donere alle jeres batterier i jeres barns klasses batterispand, som står i hvert klasselokale. Den klasse som indsamler flest batterier vinder en fælles klassetur!
  • Du kan blive medlem af Vennerne ved en årlig indbetaling på kr. 100,- til konto 5986 1700710

Bedsteforældre og naboer er også meget velkomne, som medlemmer! Så sørger vi for, at du/de modtager vores nyhedsbrev og besked om vores arrangementer!

Vennerne har givet tilsagn til flg. projekter:

2023:

Mad til forældre, børn og skolekreds ved generalforsamling og arbejdsdage
Julegaver til alle klassetrin samt SFO kr. 6400,-
Gynger/knager og træ til sandkasse i SFO kr. 5300,-

10.000,- til nye udendørs legeredskaber

2022:

32.000,- til nyt gyngestativ, samt grus

3.850,- til julegaver til alle elever

3.000,- til lejrskoletilskud for Blomsterne

2021:

13.000,- til tilskud til reklamefilm i Svendborg bio

5.000,- til nye fælles rengøringsmaterialer

2.500,- til renovering af lærerværelse

4.500 til julegaver til indskoling, mellemtrin og udskoling

2.000 til fællesskabsaktiviteter for Blomsterne

2020:

5.000,- til lejrskoletilskud for Blomsterne

3.000,- til julegaver til alle klassetrin

5.500,- til corona-hjælp

2019:

2.200,- til julegaver i indskoling, mellemtrin og udskoling

Kontakt ´Vennerne´

• Hvis du vil være en aktiv del af vennerne og hjælpe med at afholde arrangementerne!
  • Hvis du har ideer som du vil hjælpe os med at sætte i værk!
  • Hvis du kender lokale firmaer, som er interesserede i at give en sponsorgave til vores årlige cykelsponsorløb!

vennerne@ourefriskole.dk

Har du et projekt i tankerne?

Så udfyld denne formular, så vender vi tilbage efter førstkommende møde

Udfyld formular